torsdag 20. januar 2011

Gretne gamle gubber i Son, del 2. Moss Avis 20 januar

Gretne gamle gubber i Son, del 2.
Hva er det med Son som gjør at gubbene her blir så gretne? Er det Mosselukta som blåser inn fra sør? Jeg syns i hvert fall det begynner å lukte litt her. Først var det de som ringte politiet og krevde sin rett til nattero, på bekostning av jammen. Denne gang er det Jostein Haugh som krever sin rett. Rett til egentlig hva er jeg litt usikker på. Kanskje til å bli særbehandlet? Rett til å bryte gjeldende regler, så lenge han ikke mottar personlige brev i posten om at han skal følge dem? Jeg er usikker og har kanskje ikke satt meg godt nok inn i saken. For meg virker det nemlig drøyt å dra taustumpene inn i rettssalen. Enda drøyere, og kanskje litt naivt er det å forvente at de 799 andre båteierne vil følge ham i dette. Som sagt jeg har nok ikke satt meg godt nok inn i saken. Jeg har ikke lest lokalmagasinet, der gretne gubber tydeligvis råder grunnen.
Jeg har allikevel et tips til alle gretne gubber; Nå som solidaritet begynner å bli et ukjent fenomen, tipper jeg det snart er slutt på 1 mai toget. Da bør dere kjenne deres besøkelsestid. Gretne gubber foren eder! Få krava ned på plakaten, marsjer taktfast gjennom Son denne dagen. Mange av dere har lenge irritert dere over denne dagen uansett, og demonstrert dette med tomme flaggstenger og utagerende hagearbeid. Dere har både tid og penger til å overta. Intet særkrav bør ansees for smått, at det er stort for den enkelte holder i massevis. Kamprop foreslår jeg kan være:
” GRETNE GUBBER, GRETNE GUBBER
HEI HEI HEI,
VI ER GUTTA SOM KAN KJØRE OVER DEG”!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar